Friday 25 February 2011

::DOA SEORANG KEKASIH::

DOA SEORANG KEKASIH..
Tuhanku ,
Seandainya telah kau catat ,
Dia milikku , tercipta buatku ,
Dekatkanlah dia padaku ,
Satukan hatinya dengan hatiku ,
Titipkan kemesraan antara kami ,
Agar kebahagiaan ini abadi .

Dan Tuhanku Yang Maha Pengasih ,
Seiringkanlah kami dalam melayari hidup ,
Ke tepian yang sejahtera ,
Maka jodohkanlah kami . .

Tetapi Tuhanku ,
Seandainya telah engkau takdirkan ,
Dia bukan milikku ,
Bawalah dia jauh dari pandanganku ,
Luput dari ingatanku ,
Dan periharalah diriku dari kecewa ,

YaTuhanku Yang Maha Mengerti ,
Berilah diriku kekuatan ,
Melontar bayangannya jauh ke dada langit ,
Hilang bersama senja merah ,
Dan gelap pekat malam ,
Agar aku rasa bahagia ,
Walaupun tanpa dirinya .

Dan Tuhanku Yang Tercinta ,
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu …
Sesungguhnya apa yang telah Engkau ,
Takdirkan adalah yang terbaik untuk diriku . .

Ya Allah . .
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi
Pemelihara ku. .
Di dunia dan Akhirat

Dengarkanlah rintihan hambaMu
Ini . . janganlah Engkau biarkan aku sendirian
Didunia mahupun di akhirat..menjuruskan
Aku kearah maksiat dan mungkar..
Maka kurniakanlah aku pasangan yang beriman
Agar aku dan dia dapat sama-sama membina
Kesejahteraan hidup dunia dan Akhirat
Ke jalan yang Engkau Redhoi..kurniakanlah
Pada kami keturunan yang Soleh dan Solehah..

Ya Allah berikanlah kami kebahagiaan

No comments:

Post a Comment